انواع سنگ قیمتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان rabit و آدرس rabit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

 

یشم - گوهر گرانبهایی که تحت عنوان"سنگ بهشت" شناخته می شود، هزاران سال گرامی داشته و به آن میزان خالص و مقاوم در نظر گرفته می شد که برای استفاده کنندگانش، منبع الهام بالاترین اهداف معنوی به حساب می آمد. با این وجود به اندازه کافی زیبا، لوکس و مجلل هست که برای انجام کاروینگ (حکاکی یا کنده کاری) نیز گزینه مناسبی باشد. مصرف کنندگان آسیایی همیشه شیفته یشم بوده اند و امروزه، خریداران غیر آسیایی نیز به نحوی بی سابقه به طرف این گوهر زیبا کشیده شده اند. به عبارتی همه آنها جذب میراث غنی یشم ، زیبایی، دوام و کمیابی این سنگ فوق العاده شده اند.

تانزانیت – Tanzanite

 

تانزانیت در سال ۱۹۶۲ در شمال تانزانیا (شرق آفریقا) به صورت پراکنده دیده شد، دانشمندان آن را جزو گروه زوئیسیت قرار دادند و ۵ سال بعد، معدنکاران به معدنى بزرگ در مناطق دیگر پى بردند و به صورت جدى اکتشاف را آغاز کردند. تولید تانزانیت در ابتدا کم بود، اما سال ۱۹۸۰ تا ابتداى ۱۹۹۰ به صورت انبوه و با کیفیت جواهر در دسترس قرار گرفته و پس از گذشت ۵ سال، مشابه هاى تانزانیت وارد بازار شد.

سنگ قیمتی – Spodumen

 

یکی از جدیدترین کانی هایی که در بازارهای جهانی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دیده می شود، گونه های مختلف خانواده Spodumene بوده که نام این خانواده از کلمه Spodeios در زبان یونانی به معنی خاکستری گرفته شده است.

فیروزه - Turquoise

 

یکی از سنگهای قیمتی به رنگهای آبی آسمانی که از معدن استخراج میشود و بیشتر نگین انگشتر از آن به دست می آید و در نیشابور و کرمان و فارس و آذربایجان به دست می آید. بهترین آن از معدنی از نیشابور به دست می آید و آن را فیروزه بواسحاقی میگویند.

آمیتیست –Amethyst

 

کلیات این یک نوع سنگ کریستال به رنگ بنفش است.رنگ ان از عناصر منگنز ,آهن و تیتان بوجود میاید.محل کشف ان بیشتر در کشورهای برزیل ,ماداگاسکار , اروگوئه و اورال است. تاثیر بر بدن انسان این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر,میگرن , و فشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن را بهبود میبخشد.

آکوامارین - Aquamarine

 

آکوامارین ( در لاتین به معنی آب دریا) به علت رنگ شبیه آب دریا این نام را گرفته آبی تیره خوشایند ترین رنگ است. عامل رنگ ساز آهن است. آکوامارین شکننده و نسبت به فشار حساس است. برخی نام های بازاری برای انواع مختلف آکوامارین:
سانتاماریا، افریکانا، مکسیکس می باشد. احتمال اشتباه شدن با اوکلاز، کیانیت، توپاز، تورمالین، زیرکن و شیشه بدلی دارد.


یاقوت - Ruby

 

نوعی سنگ گرانبها هست که از معدن به دست می آید به رنگ سرخ ، زرد ، کبود ، سبز و سفید. نوع سرخ و شفاف آن بعد از الماس از بهترین سنگهای موجود میباشد و هر چه بزرگتر و خوش رنگ تر باشد گرانبها تر است در فارسی قدیم به آن یاکند هم میگفتند یواقیت جمع یاقوت است. رمانی= یاقوت درشت و سرخ رنگ شبیه انار یاقوت خام است.

کهربا - Umber

کهربا ترکیب شیمیایی: فسیل شده درخت های قدیمی کاج. ساختار C10H180 است.
حوالی دریای بالتیک و جمهوری دومینیکن، با وجودیکه مکان های دیگری نیز گزارش شده به خصوص رومانی، ایلات متحده، سیلیسی، میانمار و مکزیک
ساختار: ذخایر رسوبی درخت های کهن با عمر حدود ۵۰ میلیون سال یا بیشتر.

 

کهربا صمغ فسیل شده این درخت ها است و معمولاً شامل گیاهان و جانوران کوچک دورانها ژوراسیک تا کرتاسه است. کهربا نباید با صمغ سندروس که دقیقاً منبع مشابه را دارد اما قدمت و سختی کهربا را ندارد.
کهربا با حشرات و گیاهان قابل تشخیص عموماً نادر و با ارزش هستند. هنگام خرید قطعات کهربای گران قیمت با حشرات و گیاهان خشک شده درون آنها، دقت زیادی باید گذاشته شود.
کهربا با چراغ جواهر فروشان صدمه می بیند. اگر تحت حرارت قرار بگیرد می سوزد یا آب می شود. کهربا وقتی با یک پارچه مالش داده شود، تولید الکتریسیته ساکن می کند، آزمایش خاص برای جداسازی از بدلیجات پلاستیکی وزن کردن در آب و اضافه کردن نمک به آن است.

توپاز - Topaz

 

توپاز بیشتر در رنگهای آبی و زرد دیده میشود. از این سنگ باید به خوبی نگهداری کرد چرا که اسید سولفوریک این کانی را تخریب شیمیایی میکند همچنین در هنگام تراش دادن و استفاده از این سنگ باید دقت زیادی نمود چون ممکن است آسیب ببیند. به علت همانندی توپاز با بعضی سنگ ها آن را توپاز گرانبها نیز میخوانند. بزرگترین بلور توپاز جهان در سال ۱۹۶۵ میلادی در اوکراین به وزن ۱۰۰ کیلوگرم به رنگ آبی یافت شد همچنین نگین هایی از توپاز به وزن چند هزار قیراط در موزه آمریکا نگهداری می شود.

لاجورد – Lapis Lazuli

 

لاجورد مجموعه ترکیبی از چندین کانی مختلف است . بخصوص هائوین این سنگ زیبایی اش را مدیون رنگ آبی است، سودالیت ، نوزئان ، ولازوریت که ترکیب هم شکل هائوین وسودالیت است درسنگهای قیمتی پررنگ تر ، رنگ از جذب خواص انتقال یونهای فلزی یا بهم پیوستگی این یونها ناشی میشود.

عقیق یمانی

 

سنگی که در ساخت مقبره اوزیریس خدای جهان اموات استفاده شده است، عقیق به خانواده سنگهای آتش زنه (سنگ یمانی) متعلق است و از ته نشین شدن سیلیس در حفره تخته سنگ بوجود می آید.

الماس- Diamonds

 

الماس سنگ متولدین ماه آوریل و پرمصرف ترین سنگ قیمتی است که معمولا”‌در حلقه های نامزدی به کار می رود. الماس سمبل دهمین و شصتمین سالگرد ازدواج است. اسم الماس از لغت یونانی آداماس گرفته شده که به معنای تسخیر ناپذیری و عشق ابدی تلقی می شود.

آمولایت رنگین کمانی - Ammolite Rainbow
آمونیت ها سخت پوستان دریایی بودند که از دوران پالئوزوئیک تا آخر کرتاسه زندگی می کردند و ناگهان منقرض شدند. آمونیت هایی که داخل دریا در محدوده کانادا مدفون شده ومیلیون ها سال تحت حرارت و فشار قرار گرفتند و باعث شد کربنات کلسیم در پوسته به آراگونیت تبدیل شود، که همان ماده سازنده مروارید است.

 

آمولیت به تنهایی بسیار شکننده است. اما معمولاً روی یک پایه اینکس سیاه و زیر اسپینل مصنوعی سوار می شود تا به آن سختی و قدرت داده شود. آمولیت ویژگی خاص پدید اورینت را دارد.

مروارید – Pearl

 

تولد مروارید و ترکیب شیمیائی آن چنانچه می دانیم مروارید حاصل یک پدیده غیرعادی یا یک تصادف و در حقیقت محصولی است از طبع ملون طبیعت عواملی مانند حرکات بستر دریا ، طوفان در سطح آب یا ورود سیلابها به دریا که جریانات شدیدی بوجود می آورند ، نشست زمین ، خزه ها و حیوانات کوچک آرامش را در اعماق دریا به هم زده و شرایط مناسب جهت تشکیل هسته مروارید بوجود می آورند .از دیرباز شهرمان بندرلنگه را بندر مروارید می نامیده اند مُروارید یا دُر، گوهری است معمولا سفید و درخشان که در اندرون برخی از نرم‌تنان دوکفه‌ای مانند صدف مروارید به وجود می‌‌آید. وقتی جسمی خارجی مانند ذره‌ای شن بین صدف و پوسته او قرار بگیرد جانور لایه‌هایی مرکب از ماده آلی شاخی کونچیولین و بلورهای کلسیت یا آراگونیت را به دور جسم خارجی ترشح می‌کند. از این لایه‌های هم‌مرکز رفته رفته مروارید شکل می‌گیرد.

 

نظرات کاربران
باتشکر از مطالب مفیدتون.
انجام پایان نامه کارشناسی ارشد | ارسال شده در شنبه 17 فروردین 1398
ارسال نظر
نام *
ایمیل *
(نمایش داده نخواهد شد)
نظر *
* فیلدهای الزامی

ارسال نظر
بازگشت

جستجو در بلاگ ...
دسته بندی مطالب
اخبار تسهیل
از زبان مشتریان

منبع:tashil.




:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : admin
ت : یک شنبه 6 مرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');