همه چیز درباره سنگ فیروزه و روش های تشخیص فیروزه اصل و با کیفیت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان rabit و آدرس rabit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

گردنبند دخترانه استیل طرح فیروزه با روکش آب طلای 18 عیار nw-n123 از نمای کنار
علت رنگ آبی و سبز در فیروزه
فیروزه یک فسفات آلومینیوم با سختی حدود 6 است. با این حال به طور قابل ملاحظه‌ای از کوارتز نرم‌تر است. این کانی به طور طبیعی در طیف وسیعی از رنگ‌ها٬ از آبی آسمانی روشن تا سبز خاکستری یافت می‌شود. فیروزه با رنگ آبی خوشرنگ، بهترین کیفیت را دارا می‌باشد و بسیار کمیاب است و در حالی‌ که رنگ سبز یا آبی کمرنگ که از ارزش کمی برخوردار است، فراوانی بیش‌تری دارد. برخی از سنگ های فیروزه ای دارای رگه های مشخصی هستند که این رگه ها تحت تأثیر شرایط تشکیل این سنگ ها به وجود آمده است. فیروزه هایی که به خوبی شکل گرفته اند و دارای منافذ کمتری هستند معمولا از دوام بیشتر و درخشش بالاتری برخوردارند.

فیروزه - لوکس گلامور - سبز و آبی
مشخصات فیروزه مرغوب
“اصل بودن فیروزه” با “مرغوبیت فیروزه” دو مبحث کاملا جداگانه هستند و چه بسا فیروزه های بسیاری وجود دارند که کیفیت و مرغوبیت بالایی ندارند. در حالت کلی اگر به دنبال ویژگی های فیروزه مرغوب باشید می تواند گفت که فیروزه مرغوب ‌دارای رنگ آبی سیر، جلای چینی و سختی بالا می‌باشد. افزایش رنگ سبز٬ پریدگی رنگ و وجود ناخالصی عواملی هستند که باعث کاهش کیفیت فیروزه می‌شوند. می توان از ویژگی های فیروزه که عنوان شد به طور کلی و چشمی به عنوان معیار سنجش کیفیت فیروزه استفاده کرد.

خواص درمانی فیروزه
نیروهای مغناطیسی موجود در فیروزه علاوه بر آرامش دادن، باعث بیدار شدن نیروهای درونی افراد نیز می گردد. این نیروها با دارا بودن قدرت های بیدار کننده، مقداری از نیروهای درونی فرد را تقویت می کنند. فیروزه سنگی توانمند و حامی به شمار می رود. همچنین در زمان مسافرت از شخص حمایت می کند. بنابراین به همراه داشتن زیورآلات فیروزه در سفر بسیار توصیه شده است.

سنگ فیروزه به عوارض عملکردهای نادرست کبد و غدد کمک می کند . چشمها را نیرو می بخشد و بر علیه بیماری های چشم و اصلاح گردش خون موثر است . درد گلو، التهابات ریوی و بیماری های دستگاه تنفسی را درمان می کند . در براب افسردگی ها مفید است و قلب را تقویت می کند .

این سنگ شخص را در برابر خوابهای آشفته و کابوسها حمایت می کند . نیرو و ارتعاشات منفی ، مضر و آشفته را از ما دور می کند و حتی می تواند جذب کننده نیروهای مثبت باشد

چگونگی به وجودآمدن فیروزه
فیروزه بیشتر اوقات در رسوبات مس در محیط‌های بایر و نسبتا کم آب یافت شده است. فیروزه در مکان‌هایی بوجود می‌آید که میزان مس موجود در منطقه بالا باشد. فیروزه بر اثر تاثیر محلول‌های سطحی مس‌دار بر روی سنگ‌های غنی از Al2O3 و غنی از فسفر و گاهی نیز بر اثر تاثیر محلول‌های سطحی مس‌دار٬ بر روی فسیل‌های استخوانی جانوران به وجود می‌آید.

ارزش فیروزه در فرهنگهای مختلف
اشکال مختلف فیروزه شامل دانه‌ای ریز، فیروزه ریز، کمپاکت، متخلخل، کلیرای، خوشه‌ای، دندریتی و گاهی پوششی است. فیروزه ظاهراً به صورت نامتبلور و به صورت رگه و دانه‌های پراکنده در داخل سنگ مادر یافت می‌شود و غالباً به صورت نهان بلور است. میزان بلوره‌های فیروزه در طبیعت بسیار کم است و به علت جلاپذیری و رنگ جالب مورد توجه بوده است. با این حال که در بسیاری از فرهنگ ها جواهرات فیروزه ای بیشتر به دلیل زیبایی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما در برخی از فرهنگ ها نیز عقایدی در رابطه با جواهرات فیروزه ای وجود دارد به این صورت که آن ها معتقدند که جواهرات فیروزه ای خواص سحرآمیز متنوعی دارند و از آن ها می توان در پیشگیری از بیماری ها و یا درمان برخی از بیماری ها استفاده کرد.

نحوه تشخیص سنگ فیروزه اصل و مرغوب
سنگ فیروزه به رنگ‌های آبی آسمانی، آبی مایل به سبز، سبز مایل به زرد، خاکستری مایل به سبز، آبی نیلی و آبی مایل به سفید وجود دارد. اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی برای تشخیص سنگ فیروزه اصل و مرغوب انجام دهیم به جمله : “رنگ آبی آسمانی نوع مرغوب سنگ فیروزه است و سبز مایل به زرد نوع نامرغوب” خواهیم رسید.

رنگ سنگ فیروزه ناشی از مواد موجود در آن است و در صورتی که میزان مس موجود در کانی زیاد باشد به رنگ آبی در صورتی که آهن زیاد داشته باشد به رنگ سبز و در صورت وجود آلومینیم زیاد به رنگ سفید دیده می‌شود که به ترتیب ارزش آن کاهش می‌یابد یعنی رنگ آبی با ارزش‌ترین نوع فیروزه است.
روش های مختلفی برای تشخیص فیروزه اصل وجود دارد. جواهرفروشان برای تشخیص فیروزه اصل از فوتک استفاده می‌کنند بدین صورت که سطح پشتی فیروزه را تحت تاثیر شعله قرار می‌دهند، سپس با ذره‌بین‌های چشمی محل حرارت داده شده را مشاهده می‌کنند و در صورت پوسته پوسته شدن و متمایل شدن رنگ آن به قهوه‌ای، سنگ مورد نظر را فیروزه اصل می دانند.

منبع:.deluxeglamour




:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : admin
ت : چهار شنبه 29 خرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');