انواع سنگ های قیمتی و کمیاب همراه با عکس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان rabit و آدرس rabit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

سنگ تانزانیت (Tanzanite)
این سنگ که تازه کشف شده فقط در تانزانیای شمالی یافت میشه. اولین بار در سال 1967 توسط یکی از افراد قبیله ی Masai به نام Ali Juuyawatu پیدا شد. تانزانیت سنگ معدنی آبی با کیفیت های گوناگون هستش. متخصصان عقیده دارن که منابع تانزانیت تا 30 سال دیگه به اتمام میرسه و برای همین خیلی کمیاب تر از الماس هستش.

تانزانیت رتبه ی 6-7 درجه ی سختی در رده بندی Mohs داره و دوام زیادی که داره اون رو مناسب برای استفاده ی روزانه کرده. گرانقیمت ترین رنگ تانزانیت آبی خالص هستش فهمیدن تفاوتش با یاقوت کبود تقریبا غیر ممکنه.

 

سنگ تانزانیت

 

سنگ تافیت (Taaffeite)
تافیت سنگ به شدت کمیابیه که به علت بیش از حد کمیاب بون خیلی از افراد تا حالا اسمشم نشنیدن. این سنگ گرانقیمت که به رنگ ویولت روشن هستش در سال 1945 توسط سنگ شناس استرالیایی ریچارد تافه (Richard Taaffe) کشف شد. تافیت در ابتدا به نظر میومد که اسپینل (Spinel: کانی سخت و بلورین که آلومینیوم اکسید، منیزیم و آهن داره) باشه، چون اسپینل نور رو مثل سنگ های قیمتی دیگه انعکاس نمیده. اما تافه نشون داد که این سنگ جزو سنگ های قیمتی منعکس کننده نور هستش و سنگ زمخت و معمولی نیستش.

سنگ تافیت فقط در سریلانکا و تانزانیا یافت میشه. پرداخت کردن تافیت به شدت سخته و اکثرشون برای این کار مناسب نیستن، تافیت بقدری نایابه که 1 میلیون بار کمتر از الماس احتمال پیدا کردنش وجود داره.

درجه سختیش 8-8.5 هستش و از آمیتیست محکم تره، بهترین رنگ قابل خریدش هم بنفش آمیتیست سوسنی روشن هستش.

 

سنگ تافیت

 

سنگ دمانتوئید گارنت (Demantoid Garnet)
دمانتوئید رنگ سبز قابل توجه و خاصی از آندرادیت گارنت هستش که در اواسط 1800 میلادی در روسیه کشف شد. اگرچه بقیه ی اعضای خانواده گارنت که رنگ های گرمی دارن خیلی رایج و ارزان قیمت هستش، اما دمانتوئید گارنت جزو گرانقیمت ترین و کمیاب ترینِ این خانواده ی سنگی هستش. اینکه بتونین یک دمانتوئید گارنت بالای 2 قیراط پیدا کنین به شدت نادرِ چون اکثر کریستال های اون خیلی ریز هستن و کلا خیلی به ندرت تراش میخوره. سختیه دمانتوئید گارنت 6.5-7.5 هستش.

 

سنگ دمانتوئید گارنت

 

سنگ اوپال سیاه (Black Opal)
بلک اوپال یا اوپال سیاه یکی از کمیاب ترین و همچنین معروف ترین نوع اوپال هستش و تنها معدن اون در نیو ساوت ولز استرالیا قرار داره. تفاوت اصلی اوپال سیاه با اوپال معمولی اینه که رنگ بدنه ی اونها متفاوته، بلک اوپال میتونه رنگ های متفاوتی داشته باشه که ترکیب نهایی و اصلیش تیره تر از چیزی میشه که به نظر میرسه. در بازار اوپال سیاه به صورت مصنوعی و ساختگی هم وجود داره که تشخیصش از اوپال سیاه اصلی بدون آزمایشگاه غیر ممکنه.

 

سنگ اوپال سیاه

 

سنگ بنتونیت (Bentonite)
خیلی از افرادی که عاشق سنگ های قیمتی هستن نمیتونن زیبایی حقیقی بنتونیت رو ببنن. این سنگ آبی کبود فقط در سن بنیتو کانتی کالیفرنیا پیدا میشه و در اوایل 1900 توسط جورج لودربک کشف شد. از سال 1985 به عنوان سنگ رسمی کالیفرنیا معرفی میشه. متاسفانه در گذشته این سنگ رو به عنوان سنگ اسپینال میشناختن اما به مرور و آزمایش های دوباره در رده ی سنگ های قیمتی و خاص قرار گرفت.

سنگ بنتونیت مناسب و گران قیمت باید رنگی متوسط داشته باشه و برشش طوری باشه که نور رو به بهترین شکل منعکس کنه، ولی باید مراقب باشین که رنگش خیلی روشن هم نباشه چون در نور بی رنگ به نظر میرسه.

 منبع:.zibamoon




:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : admin
ت : دو شنبه 17 تير 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');