گران قیمت ترین و کمیاب تری سنگ های جهان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان rabit و آدرس rabit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

اصطلاح سنگ های قیمتی بیشتر برای الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد به کار می رود. گرانبهاترین سنگی که بین عموم مردم شناخته شده الماس است. این سنگ گران بها از سخت ترین کانی جهان هستی، که دارای پیوندهای بین اتمی قوی برخوردار است، تشکیل شده که آن عنصر کربن نام دارد. دو سنگ گران بهای دیگر بعد از الماس به نام یاقوت کبود و یاقوت سرخ که هر دو آنها ترکیبی از دیگر از کانی های سخت جهان هستند، که نام آن کانی مورد نظر کروندوم است. ارزشمندترین سنگ بعد از موارد گفته شده، زمرد نام دارد که از کانی بریل تشکیل شده و سختی آن کانی به اندازه کروندوم نیست اما از کانی کوارتز ساختاری محکم تر و قوی تر دارد. دیگر سنگ های موجود در جهان بعد از این موارد به عنوان سنگ های نیمه قیمتی معروف هستند. در ادامه می خواهیم با سنگ های ارزشمند جهان آشنا بشویم. همراه ما باشید.

کمیاب تری سنگ های جهان
گران قیمت ترین و کمیاب تری سنگ های جهان
ژرمژوئیت، نادرترین سنگ

سنگ قیمتی و بسیار نادری به نام ژرمژوئی Jeremejevite، در سیبری کشف شد. این سنگ در سال ۱۸۸۳ در کوه Soktui استخراج شد. در حال حاضر این کانی در منطقه Erongo در نامیبیا و معدن Pantahole در میانمار و در همچنین در شهر کوچک Tadjik در Chorough یافت می شود. از ویژگی های این سنگ می توان به رنگ آبی متمایل به رنگ ارغوانی آن اشاره نمود. گفتی است که قیمت آن حدود ۲۰۰۰ دلار در هر قیراط هست.

سنگ های ژرمژوئی
عقیق سیاه، نادرترین سنگ

یکی از نادرترین عقیق قیمتی، عقیق سیاه است. ترکیبات این سنگ از عنصرهای کربن و اکسید آهن هست. این سنگ را می توان در استرالیا،چک، ترکیه، اندونزی، برزیل، اتیوپی یافت. قیمت آن حدود ۲۳۵۵ دلار در هر قیراط هست.

 

منبع:eligasht




:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : admin
ت : یک شنبه 16 تير 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');